tisdag 12 april 2011

Usch snart 40 år.

På fredag är det min 40:e födelsedag och jag kan inte fatta att åren har gått så fort. Känner mig inte som 40. Har aldrig känt mig gammal och när det närmar sig födelsedagen kommer tankar som, vad har jag gjort med mitt liv. Varför har jag inte rest dit, gjort det. Tänk om jag hade studerat hårdare. Men jag var faktiskt skoltrött och inget läshuvud heller.

Men livet är inte slut för det, mycket kvar att uppleva och jag deppar inte för det.
Många härliga resmål att uppleva.
Till vinterna ska jag åter igen besöka Peru och min svågers familj. Det är en resa det. Kom ihåg förra gången, allt var så olikt Sverige. De lever enklare och familjerna lever oftast tillsammans, bra för både barn och äldre.

Jag såg det mesta från Macchu Picchu till branta stup precis brevid bussfönstret. Den bussresan var ca 6 timmar men kändes som 2. Så mycket att se och uppleva att tiden gick så fort, även med lite rädsla när bussen krängde från vänster och höger.Pust, pust.

Nästa gång ska vi åka till regnskogen och även Nasca, där finns det underliga former i marken som jätte spindlar m.m. Man flyger och ser allt uppfrån. Spännande.

Just det ja, åker ju innan jul och kommer tillbaka i mitten av januari. Det betyder att jag slipper all stress här hemma och kallt väder. Då går jag omkring i kortbyxor och sandaler. :)

Spanska är bra att kunna, om man nu inte har en syster som kan det flytande förstås. ;)

Upplev sydamerika om du har möjlighet.

Köp resan billigt hos TravelPartner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar